Julmarknad

namnlöst-12

Julmarknad i Lunserudsstugan den 7:e december fantastiskt roligt med runt 100 besökare under 4 timmar. Det måste vara rekord!

Medlemmar och icke medlemmar är ju lika välkomna och kanske får vi i år fler medlemmar och ni är hjärtligt välkomna. Varje år har vi julmarknad med korv utomhus och glögg och fika inomhus. Extra roligt i år var att det kom många barn.

namnlöst-7

namnlöst-21

namnlöst-19

MEN det absolut roligaste var då Kjell och Gerd Aldrin kom in i stugan.namnlöst-8

De bodde själva i stugan under 5 år åren mellan 1949 och 1954. Jag ser att Gerd drömmer och jag undrar vad hon tänker på. Hon svarar att åren i Lunserudsstugan naturligtvis var speciella. Det var ju deras första egna hem och naturligtvis var de ju mycket kära. Jag önskar att jag hade fångat hennes blick i kameran men ni får se Kjell och Gerd här på bild när Kjell berättar om stugan. Han har själv byggt köksinredningen och en skjutdörr mellan kök och vardagsrum. De berättar att det fanns en kakelugn där nuvarande kaminen står. Det var kallt på morgonen innan det blev varmt i ugnen.

Fantastiskt att vi fick detta stycke historia om stugan.

Arne Olsson, suppleant i styrelsen och är stugansvarig och en mycket duktig kaffekokare! I bakgrunden ser ni Leif Holmqvist som är vice ordförande.namnlöst-3 namnlöst-11

Julmarknaden har vi ju också för att göra oss kända för dem som inte känner till Naturskyddsföreningen. Ett tillfälle att ge mer information om vårt arbete.

Naturskyddsföreningen är en partipolitisk och religiöst obunden ideell förening för naturskydd och miljövård. Föreningen är organiserad i kretsar, länsförbund och riksförening som var och en är juridiska personer med eget ansvar och med egna stadgar men som naturligtvis skall vara förenliga med Naturskyddsföreningens stadgar.

Vi vill tacka Butik Arienne, Skoghalls centrum, som lånade oss vackra saker till vår julmarknad att sälja och som också bidrog med vinster till vårt lotteri.

Till höger Kassör i föreningen Birgit Olsson, samlar mer information om Lunserudsstugan.namnlöst-9

Vid pennan: Eva Olsson Ordförande Hammarö Naturskyddsförening