Gammalt blir som nytt på Prylbytardagen i Karlstad lördag 5 oktober

Har du prylar hemma som du inte använt på ett tag och som borde komma till användning av någon annan har du nu chansen att byta till dig något som du kan använda.
Prylbytet sker på Tingvallagymnasiet lördag 5 oktober 11 till 14 – med ingång på baksidan av skolan. Tingvallagymnasiet ligger mitt emot Rådhuset vid Stora torget i Karlstad. Ingång från skolgården på baksidan av huset.

5 oktober 2019 Lördag 11:00 – 14:00 Karlstad Värmland länsförbund Hållbar konsumtion

Prylarna du vill bli av med lämnar du in på Tingvallagymnasiet kvällen innan – fredag 4 oktober mellan 15.30 och 19.00 och under lördag förmiddag 09.00 till 10.30.
Lämnar du in på fredag deltar du i en utlottning av presentkort på Sundstabadet. För varje inlämnad pryl får du en biljett. Max fem prylar får lämnas in. Biljetterna använder som ”betalning” för de prylar du hittar på lördagen. Saker som hör ihop räknas som en pryl, t ex en tallrikservice går som en (1) pryl.
Prylbytet pågår mellan 11.00-14.00 och prylar kommer att ställas ut löpande under öppettiden. Mellan klockan 13.30-14.00 är det Happy Half Hour – vilket innebär att för varje biljett får du  hämta ut två prylar.
Prylbytet är öppet för alla –  från barn till vuxna. Vi ser helst att barnet/barnen är med om en förälder lämnar in prylar åt dem.

Så går det till att byta prylar