Fotosafari på Svalbard i Naturum Tisdag den 26 November

Tisdagen 26 november klockan 18 visar Tommy Pedersen, naturfotograf baserad i Karlstad och vanligen med värmlandsskogarna som favoritlokal, bilder från Svalbard i Naturrum Mariebergsskogen. Det blir bland annat en del helt unika bilder på Ishavets och Svalbards stora rovdjur – isbjörnen. Men eftersom Tommy Pedersen säger att det är fågelfotografering han helst ägnar sig åt så kan vi säkert också räkna med att få se många fantastiska fågelbilder. Möjligen finns den prisvinnande fågelbilden från Wildlife Photographer of the Year 2019, tagen inte så långt från Naturum, med bland dem.

Bildvisningen och tid för frågor håller på till omkring 19.30. Naturums kafé håller öppet till klockan 18.

Det här är ett av de naturföredrag som Naturskyddsföreningen Karlstad arrangerar tillsammans med Naturum och Studiefrämjandet under vintern. Nästa arrangemang tisdagen 17 december tar Mikael Skalstad oss tillbaka till sommaren med sina fjärilsbilder.

Alla är välkomna. För medlemmar i Naturskyddsföreningen kostar det inget. Övriga betalar 40:- Medlemskap i Naturskyddsföreningen kostar 295:- för vuxen, 195:- för ungdom eller 365:- för hela familjen.