Projekt grodor och Fladdermöss

Hej medlem!

Har du länge funderat på vad det är som flyger förbi snabbt om kvällarna med märkliga ljud? Varför befinner sig grodor på vägen på hösten där de blir påkörda och hur kan man förhindra det?
Nu finns möjlighet att öka kunskapen om arter som finns nära oss men som inte många vet så mycket om. Arter som Du enkelt kan göra en liten insats för men som gör stor skillnad. Under det kommande halvåret kommer ett flertal aktiviteter att arrangeras i projektet grodor och fladdermöss där du kan delta; kunskapsföreläsningar, träffar i fält, inventeringar, holkbyggande etc. Aktiviteter kommer att hållas på några platser runt om i Värmland. Som första aktivitet bjuder vi in till en föreläsning om fladdermöss med Niklas Wahlström i Karlstad.

Varmt välkommen till startskottet på projektet Grodor och Fladdermöss och en föreläsning om fladdermöss med Niklas Wahlström. Niklas är biolog och fladdermusentusiast och en av de få i länet som kan fladdermöss.
När: söndag 8 december kl 16:00
Var: Gjuteriet (lokal Vinden), Verkstadsgatan 1 Karlstad
Anmälan och frågor: karolina.hasselroth@naturskyddsforeningen.se

Artprojektet grodor och fladdermöss drivs av naturskyddsföreningen i Värmland och finansieras av postkodlotteriet.

Hälsningar Karolin Hasselroth
projektledare Naturskyddsföreningen Värmland